Turkcell’den hassas konum ile 112 arama hizmeti

Yaşamın herhangi bir anında insan hayatının tehlikeye düştüğü koşullarla, kazalarla veya afet durumları ile karşılaşabiliriz. Bu gibi durumlarda bize en yakın 112 acil yardım merkezlerinden destek almamız kritiktir.

Türkiye’nin herhangi bir yerinden sabit hatlar veya mobile şebekeler üzerinden 112’yi ücretsiz olarak arayarak acil sağlık sorunlarınıza ambulansla hizmet alabilirsiniz. 112’yi mobil şebekeler üzerinden aradığınızda abonesi olduğunuz mobil şebekenin kapsaması olmaması durumunda bile kapsaması olan diğer mobil şebekeler üzerinden aramayı gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca  cep telefonunuzda sim kartınız olmadığı durumda veya cep telefonunuz tuş kilidinde olduğu durumlarda dahi 112 araması gerçekleştirebilirsiniz.

Mevcut teknoloji ile mobil şebekeler üzerinden gerçekleştirilen 112 aramaları, arama yapan abonenin hizmet aldığı baz istasyonuna en yakın Acil Komuta Kontrol Merkezi’ne bağlanır. Bu aramalar esnasında arayan kişinin kendi konumunu tarif etmesi ile zaman kaybedilebilir veya hatalı yol tarifleri ile acil müdahale için geç kalınabilir. Bu gibi durumların önüne geçerek ambulansı, vakanın olduğu yere en hızlı bir şekilde yönlendirebilmek adına Sağlık Bakanlığı’nın başlattığı 112 Komuta Merkezi Konum Bilgisi Entegrasyonu Projesi gerçekleştirilmiştir. Bu proje ile 112 Acil’i cep telefonundan arayan kişinin koordinatları Acil Komuta Kontrol Merkezleri ile paylaşılabilir hale gelmiştir. Operatörler tarafından paylaşılan konum bilgisinin hassasiyeti acil durumdaki kişilere daha hızlı bir sürede ulaşılmasını sağlayacaktır. Turkcell, bu noktada Türk Mühendisleri tarafından geliştirilen Lokasyon Tabanlı Acil Uygulaması ile 112 Acil’i arayan kişinin konumunu hesaplamaktadır. Arama yapan kişinin konumuna göre baz istasyonunun bulunduğu koordinatlar, Acil aramalar için şebekeden tetiklenen lokasyon bilgisi veya uygulamanın şebekeden konum talep etmesi gibi çeşitli yöntemler kullanmaktadır. Bu yöntemler ile arama yapan kişinin konumu en hassas şekilde belirlenerek 112 Komuta Kontrol Merkez’lerine iletilmektedir.

Gelinen nokta çok iyi olmasına rağmen bazı acil durumlarda olayın gerçekleştiği konum itibari ile 112 aramaları en yakın acil komuta kontrol merkezlerine  yönlendirilemeyebilir. Bunun nedeni körfez, boğaz ve il sınırı gibi lokasyonlarda abonenin servis aldığı baz istasyonunun lokasyonu abonenin gerçekte bulunduğu bulunduğu il veya ilçeden farklı olabilmesidir. Bu durumda 112 Acil’i arayan kişi örneğin Üsküdar’da iken servis aldığı baz istasyonu Beşiktaş’ta olabilir. Mevcut teknoloji gereği  yapılan arama baz istasyonuna en yakın Acil Komuta Merkezi olan Beşiktaş’a yönlendirilir. Turkcell geliştirdiği yenilikçi çözüm ile 112 Acil aramalarında abonenin servis aldığı baz istasyonunun konumuna göre farklı yöntemler uygulayabilmektedir. Servis alınan baz istasyonu Boğaz, körfez veya İl sınırı gibi bir bölgede ise 112 Acil araması yapan kişinin koordinatlarını elde ederek aramayı bu bilgiye göre yönlendirmektedir. Bu sayede Üsküdar’da bulup Beşiktaş’taki baz istasyonundan servis alan kişilerin 112 Acil aramaları Üsküdar’da bulunan Acil Komuta Kontrol Merkez’ine yönlendirilmektedir.

Bir önceki yazımız olan WebRTC başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Yazar hakkında Tüm iletileri göster

canercan98

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *