Kategori-Sosyal Medya

Sosyal medyanın IQ ile imtihanı!

Eskiden büyüklerimizden sıkça duyardık “adab-ı muaşeret kuralları” diye isimlendirilen görgü kurallarını.

İçinde bulunduğumuz vahşi ormanı daha da yaşanır bir hale getiren görgü kuralları başarılı bir iletişimin de alt yapısını oluşturuyor. Peki ya sosyal medyanın?

Genel olarak görgü kurallarına uyma zorunluluğu bulunmuyor. Yani herhangi bir görgü kuralını çiğneyen birisi hukuken suç işlemiş sayılmıyor. Buna rağmen insanlar sofrada, evde, sokakta, iş yerinde, başkalarıyla ilişkilerinde bu kurallara uymaya çalışıyor. Çünkü toplum, genel görgü kurallarına uymayanları terbiyesiz, cahil, bencil, kaba, saygısız gibi sıfatlarla tanımlıyor ve kınıyor.

Bulunduğumuz her hangi bir ortamda davranışlarımıza ve sözlerimize dikkat ediyoruz. Ya bulunmadığımız bir ortamda? Yani sanal olarak bulunduğumuz bir ortamda; örneğin “sosyal medya” platformlarında nasıl davranıyoruz? Genel olarak görgü kurallarına uyduğumuz söylenebilir mi?

Sosyal medya konusundaki yayınların çoğu nasıl içerik yaratılacağını, nasıl takipçi ve beğeni sayısı arttırılacağını anlatıyor. Bir başka deyişle; “nasıl yemek pişirilir” konusuna odaklanılırken, “yemeğin nasıl yeneceği” konusu gözden kaçıyor.

İşte geçtiğimiz günlerde, genellikle görgü kurallarına uyan, centilmen ve nazik olarak tanınan İngiliz milletvekilleri, sosyal medya adabı konusunda uyarıldı. İngiltere’de Avam Kamarası başkanı milletvekilleri için uyarı niteliğinde bir ‘tweet’ raporu hazırlattı. Raporda milletvekillerine Twitter’da gaf yapmamaları için önerilerde bulunuluyor. Milletvekilleri, “içkiliyken tweet atmamaları ve gaf yapmamak için mesajlarını yollamadan önce daima 60 saniye beklemeleri” konularında uyarıldı.

Milletvekillerine yapılan diğer tavsiyeler ise şöyle:

• Bir kullanıcının attığı tweete inanmıyorsanız bile, o kişinin hesabının hack edildiği iddiasında bulunmayın.

• Gitmeyeceğiniz bir toplantı hakkında önceden tweet atmayın.

• Parodi hesaplarını görmezden gelirseniz, dikkat çekmelerinin önüne geçebilirsiniz.

• Sürekli olarak hakkınızdaki övgüleri retweetlemeyin. Kendini beğenmiş biri olarak algılanabilirsiniz.

• Bazı konular, bir milletvekilinin retweet etmesi için “fazla müstehcen” kaçabilir.

• Daha sonra okumak istediğiniz tweetleri favori listenize eklemeyin; bunlar yüz kızartıcı mesajlar çıkabilir.

Bugünlerde herkes sahte mutluluklar satıyor selfie’lerinde. Herkes her yerde “çiiiiz” diyerek gülümsüyor. Herkes başkaları hakkında her şeyi biliyor. Sosyal medya sayesinde herkes kanaat önderi. Ortam sanal ya; karşıdakinin gözünün içine bakmadığı için, herkes birbirine laf sokuyor. Herkes avukat, savcı, hakim ve hatta cellat. Devir, ucuz kahramanlıklar devri. Herkes bildiği, bilmediği her şeyi eleştiriyor, hüküm veriyor. Bir de mesajının sonuna küfrü çağrıştıran kısaltmalar ekledi mi, dünyanın en samimi, sempatik serserisi ve komik sosyal medya fenomeni oluveriyor.

Oysa samimi, sempatik ve hatta komik olmak için “aq” değil, IQ gerekiyor.

İnsanları etkilemek için sadece kelimeleriniz var!

Nasıl bir başlık atmalıydık? Ya da nasıl bir hikâye kurgulamalıydık sizlere bu yazıyı okutabilmek için? Madem okumak için tıkladınız o zaman size kaliteli bir içerik sunulması halinde bu yazının sonunu getirebileceğinizi gösterir.

Ülke olarak okuma konusundaki tembelliğimizi azaltmak için öncelikle yazının gözümüze yoğunlaştırılmış şekilde gelmemesi gerekir. O zaman güzel bir ipucu ile yazımıza başlayalım. Uzun yazılarınızın okunabilirliğini arttırmak için mutlaka alt başlıklar ve kısa paragraflar kullanın.

Günlük hayatımızda gerçekleştirdiğimiz anlatımlarda karşıdaki kişi ile sıralı bir konuşma yaşarken, internette sadece siz konuşursunuz. O zaman tek silahınız da kelimeler olur…

En Çok Tüketilen İçerikler

Ülkemizde en çok tüketilen içerikler SPOR alanında gerçekleşiyor. Bu durum açıkçası pekte şaşırtıcı değil. Davranışların takibinde ise sosyal medya uygulamaları kullanımı, online radyo dinlemek ve ücretsiz yazılım indirmek Türk internet kullanıcılarının yoğun davranışları arasında yer alıyor. 

Kimler Okuyor?

İçerik tüketimi konusunda %10’luk bir pay ile erkeklerin önde olması, bayanların %45’lik bir oranda kaldığı görülüyor. Okuyucu kitlesinin ise %60 oranında 16-34 yaş kitle tarafından tüketildiğini bir gerçektir.

Ayrıca erkek internet kullanıcıların reklam içermeyen metinlere daha yatkın olduğu detayını da paylaşmadan geçmeyelim.

Satın Almadan Önce İçeriğe İhtiyaç Duyuyorlar

Herhangi bir ürün olabilir. İnsanların alışveriş davranışları değiştikçe ürün alım süreçleri, araştırma süreçleri ile birlikte arttı. Peki, normal bir kullanıcı ürünü almadan önce nelere ihtiyaç duyuyor?

– Firma/Sitenin güvenilirliğine inandıracak içeriklere
– Ürünün kalitesini ve kullanışlılığını arttıracak içeriklere
– Kullanıcı tecrübelerine ve değerlendirme yorumlarına
– Tavsiye edilen bir ürün olup olmadığına
– En uygun fiyat garantisini sağlayan içeriklere

Hal böyle olunca firmalar içinde detaylı bir çalışma başlıyor.

Mükemmel İçerik Hazırlamak İçin 10 Altın Kural

– Başlık olabildiğince kısa ve içeriği yansıtan bir şekilde oluşturulmalıdır.

– İçeriğin oluşturulma sürecinden önce hangi konulara değineceğinizi başlıklar/alt başlıklar belirleyin ve anlatım sıralamasını sağlayın. Bu içeriğinizin bütünlüğünü ve akıcılığını sağlar. Tabi birde sizin konudan sapmanızı engeller.

– Yazım ve imla hatalarını sıfıra indirin. Bu konuda Office programlarından da yardım alabilirsiniz.

– Gereksiz cümle ve süslü kelimelerden kaçının. Verdiğiniz tüm bilgiler somut kanıtlara dayansın.

– İçeriklerinizde kendi tarzınızı oluşturun. Anlatım tarzınızı beğenen kişiler bir süreden sonra sizin sürekli takipçiniz olacaklardır.

– Metninizi mümkün olabildiğince 3-4 satırlık paragraflara bölün. Yoğun şekilde sıkıştırılmış yazılar göze zorlu bir metin olarak gelse de bu teknik sayesinde okunurluğu daha fazla arttırabilmeniz mümkündür.

– Önemli yerleri vurgulayın. İster altını çizin, ister üstünü, ister karalayın, ister farklı renkler verin fakat önemli yerleri mutlaka vurgulayın.

– Görseller ile zenginleştirin. Eğer mümkünse ücretli görseller ile kullanım haklarına sahip olun. Makalenin kalite oranını belirleyen bir faktörde ürünün görsel zenginliği/kalitesidir.

– Bilmediğiniz konularda içerikler oluştururken iyi araştırma yapın, değerli bilgileri toparlayarak içeriğinize serpiştirin. Bu detay sizi yazdığınız içerikte otoriter olarak gösterecektir.

– İçeriğinizi oluşturduktan sonra mutlaka baştan sona okuyun. Özeleştiri yaparak gerekli değişimleri gitmeniz, içeriği yayınladıktan sonra fark edeceğiniz hataların önüne geçilmesini sağlayacaktır.

İçeriklerinizin Kalitesini Anlamak İçin 3 İpucu

– Sayfada Kalma Süresi

İlgili içeriğinizde ziyaretçiler giriş yaptıktan sonra ne kadar süre sayfanızda kalıyor hiç incelediniz mi? Mutlaka incelemeniz gerekmektedir. Öncelikle içeriği kendiniz okurken zaman tutarak normalde olması gereken süreyi hesaplayabilirsiniz. İçeriğinizin kalitesi ziyaretçinin sayfada kalma süresi ile ölçülebilir.

– Site İle Etkileşim

Eğer ki alakalı içeriğiniz üzerinden sipariş, talep veya bir etkileşim alıyorsanız ziyaretçi/etkileşim oranları da size sağlıklı sonuçlar verebilmektedir.

– Sosyal Medya Etkileşimi

Yazılarınız sosyal medyada beğeniliyor, paylaşılıyor mu? Bu tarz kullanıcı davranışları almanız için gerçekten içeriğin hakkını vermeniz gerekmektedir. Özellikle ülkemizde çok fazla takdir görmeyen kaliteli içerik en azından emeğe saygı gösteren internet kullanıcıları ile etkileşim kurmanızı sağlar.  Devamı Oku

İçerik geliştirme hizmetlerinin önemi

Bir ürün ya da hizmet hakkında hedef kitleye ulaşmak ve gereken çalışmaları yaparak istenilen başarıyı elde edebilmek için sosyal medyanın sahip olduğu güç tabii ki tartışılamaz.

Ancak burada sosyal medyanın gücünden yararlanırken mutlaka içerik kalitesine özen göstermekte gerekmektedir. Kalitesiz bir içerik, ürün ne kadar başarılı olursa olsun istenilen başarının önünde büyük bir engel olarak duracaktır. Dikkat çekici ve kaliteli içerikler yaratabilmek, hedef kitleye bu içeriklerle ulaşmak markanın tüketicinin gözündeki değerini yükseltecek ve imajını tam olarak istenilen şekilde yaratacaktır. Burada işin detayı hem kaliteli hem de eğlenceli sıkıcı olmayan ancak gerektiği kadar bilgilendiren içerikler oluşturabilmekten geçiyor. Emin olun, sosyal medya paylaşımlarınızın içeriğini değiştirerek, markanızın kar oranını da tahmin ettiğinizden çok daha büyük bir ölçüde arttırabilirsiniz.

Nedir bu Sosyal Medya İçeriği?

Sosyal medya içeriğinden bahsederken aslında oldukça geniş bir kategoriden bahsediyoruz. Blog yazıları, kurumsal web sitesindeki yazılar, fotoğraflar, videolar, podcast ve widget gibi kitle iletişimi kurmanızı sağlayan her şey bizim için sosyal medya içeriğini oluşturur. Bu içeriklerin her birinin paylaşımının da kaliteli olması, markanın ve ürünün değerini yansıttığı gerçeği asla unutulmamalıdır.

Sosyal Medya İçerik Geliştirme Hizmetleri Ne İşe Yarar?

Yukarıda da aslında kısaca bahsettik. Sosyal medya içeriğinizin kaliteli ve özgün olması, markanızı takip eden kişilerin dikkatini çekecek ve markanızın da aynı kaliteye sahip olduğuna dair mesajlar iletecektir. Günümüzde artık akıllı telefonlar ve tabletlerin de kullanımının ciddi boyutlarda artması ile sosyal medya kullanımı da aşırı boyutlarda artmıştır. Dünyanın öbür ucunda yaşanan bir gelişmeyi saniyeler içerisinde öğrenebiliyorken, bir marka hakkındaki olumlu – olumsuz yorumların da sosyal medya kullanıcıları arasında yayılıyor olması pek de şaşırtıcı olmayacaktır. Sosyal medya kullanıcıları markanızı tercih edip etmeyeceklerine karar verirken, web sitenizdeki bilgilerden çok sosyal medyadaki profilinizi incelemeyi tercih edeceklerdir. Diğer kullanıcıların markanız hakkındaki yorumları, sizin paylaştığınız sosyal medya içeriklerinin kendisine hitap ediyor olup olmadığı sosyal medya ile artık kolayca anlaşılabilmektedir. Hatta kimi zaman tüketiciler sosyal medya platformları aracılığı ile marka ile bire bir iletişim kurmayı da tercih etmektedirler. Günümüzün ciddi anlamda rekabete dayalı olan pazarlarında markanızı öne çıkarmak, satış rakamlarınızı arttırmak ve kaliteli imajınızı gözler önüne sermek istiyorsanız mutlaka sosyal medya içeriklerinize özen göstermelisiniz.

Sosyal medya içerikleriniz eğer kullanıcıların dikkatini çekecek ve fazlasıyla beğenilecek olursa kullanıcılar arasındaki paylaşımlar da artacak ve markanız hiç beklemediğiniz bir anda popüler olabilecek. Ya da rakip firmanızın ürünlerini tercih eden bir kullanıcı, bir arkadaşı vasıtasıyla sizin sosyal medya içeriklerinizi inceleyecek ve marka ile arasında ilk anda pozitif bir bağ kurduğu için belki de ürünlerinizi denemeye karar verecektir.

Kısacası sosyal medyada yaptığınız paylaşımlarınız size birçok açıdan avantaj sağlayacağını düşünerek bu konuda sunduğumuz profesyonel hizmetlerden faydalanabilirsiniz. Markanızın Facebook, Twitter, Instagram, Youtube ve Linkedln hesapları başta olmak üzere tüm sosyal medya içeriklerinizi profesyonel bir şekilde yöneterek size yardımcı olalım.