Kategori-Seo Teknikleri

Arama Optimizasyonu Sıralaması

Bu yazımızda internet sitesi sahibi olan kişilerin sitelerini nasıl üst sıralara taşıyabilecekleri konusunda siz değerli okurlarımızı bilgilendirmek istiyoruz. Bildiğiniz gibi internet sektöründe faaliyette bulunan binlerce hatta dünya genelinde milyonlarca web sitesi bulunmaktadır. Bu sitelere kendi kategorisinde en iyi olmak için kıyasıya bir rekabet sürdürmektedirler. Ancak ivmeli bir şekilde sitelerinin popülaritesini arttırmak için profesyonel anlamda destek almak zorundadırlar.

Peki, bu destek siteler için tam olarak ne anlama gelmektedir? Şimdi bu konuda sizleri bilgilendirmeye çalışalım. İnternet sitenizi üst sıralamalarda yer almasını sağlamak amacı ile bir takım işlemler bütünü uygulanmaktadır. Uygulanan bu işlemlerin genel adına da seo denmektedir. Tamamen sitenizi iyileştirmeye yönelik yapılan çalışmalar olmaktadır. Sizde sitenizin dijital platformda ilgili yayın kategorisinde zirvede bulunmasını istiyorsanız bu işlemleri uzman kişiler tarafından yaptırmanız gerekmektedir. Bilinmeli ki sitenizin üst sıralarda yer alması her açıdan size pozitif katkılar getirecektir. Örneğin sitenizin trafiği yüksek olursa reklam gelirleri de elde etmeye başarabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu konusunda istediğiniz gibi bir verim elde etmek için seo çalışmalarınızı emanet edeceğiz şirketlerin net ortamında güvenilir firmalar olmasına dikkat ediniz.

Çünkü bu çalışma alanı ciddi anlamda bir sektör haline dönüşmektedir. Dolayısı ile kısa bir internet araştırması sonucunda yüzler firmayı saniyeler içerisinde bulabilirsiniz. Ancak sizlere tavsiyemiz çalışacağınız firma ile ilgili bir karar vermeniz için araştırma yapınız. Verimi yüksek ve size reel sonuçlar elde edecek şirketler ile yola çıkmanız net sonuçlar elde etmeniz açısından atılacak en doğru adım olacaktır. Hiç vakit kaybetmeden hemen ilgili firmaların sitelerine ulaşmak için online bir araştırma yapmaya başlayabilirsiniz.

Gerilla pazarlamanın önemi

Alışılmışın dışındaki pazarlama yöntemlerini kullanarak yürütülen kampanyalara gerilla pazarlama ismi verilir.

Gerilla pazarlamanın kapsamındaki kampanyalar genellikle beklenmeyen zamanlarda ve beklenmeyen yerlerde yürütülür. Farklı bir tanım yapmak gerekirse firmaların mümkün olan en küçük bütçe ile geleneksel araçların yaratacağı etkinin üstüne çıkabilecek bir etki yaratabilecek pazarlama yöntemlerinin bulunması ve uygulanması olarak tanımlayabiliriz. Gerilla pazarlama diğer pazarlama stratejilerinden farklı olarak paraya ihtiyaç duyulmayan, daha çok hayal gücü ve enerji gerektiren bir pazarlama şeklidir. Bu pazarlama yöntemine tele pazarlama, kulaktan kulağa pazarlama ve broşürler gibi farklı pazarlama yöntemleri kombin edilir. Gerilla pazarlamasındaki amaç rakip firmalara küçük saldırılar yaparak zayıf noktalarından yıpratmayı hedeflemektir. Gerilla pazarlamasının ilk ortaya çıkış tarihi ise 1984 yılına dayanıyor. Jay Condrad Levinson tarafından bulunan gerilla pazarlama aynı kişi tarafından yıllar içinde geliştirilmiş ve o günden bu güne kadar da birçok firma tarafından kullanılan pazarlama stratejisi durumuna gelmiştir.

Gerilla Pazarlamasında Zaman Kavramının Önemi

Bu pazarlama şeklinde zamanlamanın önemi çok büyüktür. Zamanının boşa harcanmaması, hedeflere zamanında varılması, zamanın etkin bir şekilde kullanılması ve zamana uyum gerilla pazarlama konusunda çok önemlidir. Örneğin pazarlama sürecinin tamamlanmasından önce ortaya çıkması pazarın çok daha erken beklentiye girmesini sağlayabilir ve durum firmaların başarısızlığına neden olur. Pazara giriş sırasında firmaların gazete ve televizyon gibi iletişim kanalları ile güçlendirilmesi gerekir. Aynı zamanda bu süreç içerisinde tüketici beklentilerinin, siparişlerinin ve sorunların zamanında karşılanması gerekir.

Gerilla Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki En Temel Farklar

Geleneksel pazarlamada pazarlama sürecinin işleyişindeki en önemli etken paradır, ancak gerilla pazarlamasında ise öncelik verilen konu zaman, enerji ve hayal gücüdür. Geleneksel pazarlamanın insanların aklını karıştıran bir yapısı vardır, gerilla pazarlama ise bu şekilde insanları oyalamaz ve direkt olarak gerçekleri anlatır. Geleneksel pazarlama stratejilerinde satış rakamları performansın ölçülmesini sağlarken, gerilla da önemli olan konu kar elde etmektir. Bu iki pazarlama arasındaki önemli farklardan bir tanesi de pazarlamaların odak noktasıdır. Geleneksel pazarlama genellikle yargılar ve deyim üzerine yapılır, gerilla ise insan davranışları ve psikoloji ile yakından ilgilidir. Çünkü gerilla pazarlama sisteminde tahminler ile kaybedecek zaman bulunmaz, müşterilerin satın alma kararlarının çok büyük bir kısmı bilinçaltı ile verilir.

Geleneksel pazarlamada amaçlanan satıştır. Satış yapıldıktan sonra firmalar müşterilerini unuturlar. Gerilla da ise müşteri her zaman önemlidir, her zaman takip edilir ve müşteri asla kaybedilmek istenmez. Aynı şekilde geleneksel pazarlamada firmalar yeni müşteriler bularak kendilerinin doğrusal açıdan büyütmek isterler, ancak gerilla pazarlama stratejilerinde eski müşterilere daha fazla önem verilir ve onların alışveriş yapmaları sağlanarak, onlar aracılığı ile yeni müşteriler elde edilmesi amaçlanır. Geleneksel pazarlama ile gerilla arasındaki en temel farklardan bir tanesi de teknolojidir. Geleneksel pazarlama teknolojin olanaklarından çok fazla yararlanmaz ancak gerilla pazarlama teknolojiyi sonuna kadar kullanır. Gerilla pazarlamasında genellikle küçük gruplar ve kişiler hedeflenmesine karşın geleneksel pazarlamada her zaman büyük gruplar hedef alınır.

Gerilla Pazarlama İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Gerilla pazarlamasındaki en önemli konulardan bir tanesi sabırdır. Çünkü gerilla pazarlama stratejisi olmazsa olmaz değildir ve doğru zamanın sabırla beklenmesi gerekir. En önemli etkenlerden bir tanesi de şüphesiz hayal gücüdür. Ayrıca duyarlılık, girişken olmak, değişime ve yeniliklere sürekli olarak açık olmak, enerjik olmak, odaklanmak, sürekli olarak merak etme, öğrenme isteği ve cömertlik de gerilla pazarlamasında önemli olan özelliklerdendir.

Blog Backlink Artık Etki Etmiyor Mu?

Alıcağınız backlinklerde sitenin blog yapısından bir web site yada normal php,asp ile kodlanmış bir web sitesi olması önemli değildir.Bursa seo açısından önemli olan aldığınız sitenin hangi alanda ne tip backlink aldığınızdır.Side bar backlinkler artık tavsiye edilmiyor, nedir side bar backlink? bloglarda genelde yan tarafta özellikle wp bloglarında blogroll diye bir bölum olur, sitede hangi sayfaya giderseniz gidin bu linkler orada çıkar, sadece anasayfadan backlink almaniz daha faydalı olacaktir.Ayriyetten unutmamaniz gereken ne kadar çok backlink o kadar iyi pozisyon demek değildir, ikincisi bir anda 5 binlik bir backlink alimı kesinlikle spama girer ve sonuçlarini kısa sürede görseniz de uzun vadede cok sağlıksız bir yöntemdir. PR0 backlinkleri bir işe yaramaz. Çok backlink alıcam diyede kasmanizi önermem, az ve öz fakat çok kaliteli ve yüksek pr li güzel backlinkler sizin isinizi yine görür, sabır etmek gerekir.

SEO Danışmanı Seçmek Şakaya Gelmez!

Sanal dünyanın sürekli güçlenmekte olduğu günümüzde her nevi bilgi, pazarlama, tanıtım faaliyeti de bu ortamdan yapılmaktadır. Şirketlerin kısa ve uzun dönemli hedeflerini yakalayabilmeleri adına da doğru danışmanlarla yürütülen bir SEO hizmetine ihtiyacı bulunmaktadır. SEO stratejilerinin planlanması ve tatbiki de uzmanlarca yapılması gereken bir hizmettir.

Öncelikle şirketinizin ihtiyaçlarının iyi belirlenmesi gerekir. Bu süreçte de şirketiniz ile ilgili iyi bir sunumun hazırlanması, beraber çalışacağınız SEO danışmanına firmanızın iyi tanıtılması gerekir. Şirketi iyi tanımayan, marka, ürün ve hizmetler konusunda yeterli bilgi sağlanmamış olan SEO danışmanın da başarıya ulaşması söz konusu olamayacaktır.

İyi bir şirket tanıtımının ardından size hizmet sunacak olan SEO danışman firmasını da yakından tanımaya özen gösterin. Şirketin geçmişte yaptığı işleri, referanslarını ve başarı öykülerini dinleyin. Bir SEO danışmanlık şirketinin çalışma stratejisini ve çalışma takvimini işin başında tespit edip açıklaması önemlidir. Bunun yanında işin yayılacağı zaman dilimi ve aylık çalışma programı, bireysel ve ekip olarak kimin neden sorumlu olacağı gibi detay bilgiler de danışmanlık şirketinden istenebilinir. Ekibin detaylı bir iş programına ve görev tanımlarına sahip olması önemlidir. Çalışmanın meyvelerinin toplama zamanı da vurgulanması gereken bir konudur. Firma size çalışmanın olumlu taraflarından bahsederken siz de olası risklerinin değerlendirilmesini ve listelenmesini talep edebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonunda aylık olarak kullanıcı sayısındaki artışı da öğrenmelisiniz. Firmanın net rakamlar vermesi gerçekçi değildir. Aramalarda üst sıralarda yer almaya yönelik olarak yapılacak çalışmalar gerçekçidir. Size kesin rakamlar ile dönen şirketlerin rakamlarda manipülasyon yapma ihtimallerinin her zaman olduğunu aklınızda bulundurun.

Süreç planlanıp uygulamaya konulduktan sonra da şirketten geri dönüşler düzenli aralıklar ile istenmelidir. Bu dönemde iyi giden konuların yanında olumsuz olan noktalar da masaya yatırılarak tespit edilen stratejide yön değişiklerine ya da iptaline karar verilmelidir. SEO danışmanlığı cesur adımlarla sürdürülmesi gereken işlemler bütünüdür. Şirketi ön sıralara taşıyan kelimelerin iyi belirlenmesi, bunun yanında da değer katmayan kelimelerin listeden silinmesi yerinde bir hamle olacaktır.

Günümüzde birçok firma SEO danışmanlığı için profesyonellerle çalışmaktadır. İyi planlamış ve yönetilen bir arama motoru optimizasyonu ile sektörel başarınız da kısa süre içerisinde, kalıcı bir şekilde yükselecektir. Bu bakımdan SEO danışmanlık firması seçimlerinde abartılı vaatler sunan, akla yatmayan rakam ve sözlerle size geri dönüş yapan firmalardan uzak durmanız yerinde olacaktır. SEO danışmanlığında esas, kısa süre içerisinde şirketin sanal ortam başarısını kalıcı olarak yükseltmektir. Sektörün geçmişi de kısa sürede parlayan ancak etkili yönetilmediğinde elde patlayan çok sayıda başarısızlık hikâyesi ile doludur.

Siz şirket olarak öncelikle iyi bir sunum dosyası hazırlayarak SEO danışmanlarına firma tanıtımınızı yapabilmelisiniz. Sonrasında ise beklentiniz, SEO danışmanlarının da profesyonelce çalışması ve vaat ettikleri süre içerisinde kalıcı başarılara imza atmaları olmalıdır.

BLOG SEO TEKNİKLERİ

Oluşturduğunuz blogları SEO’ya uyumly hale getirmek için kullanabileceğiniz SEO teknikleri:

  • URL Yapıları:

Çoğunlukla blog yazıları, bir karakterler dizisi veya blog yazınızın bütün başlığı gibi görünen programlama dili kullanır. Başka bir şey yapmak SEO’nuz için çok yeterli olmaz. Bütün başlık, rastgele karakterlerden daha iyidir ancak siz en önemli kelimelerinizi başlıktan çekmek isteyecek veya anahtar kelimelerinizi uyumlu bir biçimde kullanacaksınız.

  • İç Linkler

Eğer bloğunuz URL veya domain üzerine konumlanmışsa, anahtar kelimeleri hyper linkleyerek ve onları esas ürün veya hizmet sayfalarına linkleyerek müthiş bir avantaj kazanabilirsiniz.

  • Eklentiler

Birçok blog platformları, sizin için bazı SEO çalışmalarını tamamlayacak geniş bir SEO ilişkili eklentiler çeşitliliğine sahiptir.

  • Resimler

Resimlerin, kullanıcılardan arama motoru pazarlamasına kadar çeşitli avantajları vardır. Yazılarınızda kullandığınız veya anahtar kelimelerle etiketlediğiniz resimler hemen görünür ve resim aramasında da görünme şansınız artar.

  • Meta Bilgileri

Bireysel blog yazıları için yazdığınız meta bilgileri, arama motorları tarafından sitenizin imlenmesini kolaylaştırır.