Kategori-Seo Teknikleri

Yeni Başlıyanlar İçin Seo

Seo’nun önemi arttıkça ve ülkemizde gelişen bir sekötr olmasıyla,google da kendi verileri hakkında sağlamaya başlamış ve seo uzmanları için bir çok ürün ve seo aracını hizmete vermektedir.Bunlardan en önemlileri ve temelde bilmeniz gereken seo araçlarını yazcağım makale her seo uzmanın mutlaka bilmesi ve kullanması gerektiği araçları olduğunu unutmayın.Bing, Webmaster Tools denilen bir araç seti önerir ancak bu araç, Google’ın sunmuş olduğu Webmaster Central kadar kullanışlı değildir. Buna ek olarak Google’ın Google AdWords Keyword Tool aracı da oldukça etkilidir.

Google AdWords Keyword Tool: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal bu aderesten edinebileceğiniz bu araçla, teriminiz üzerinde ayda ne kadar arama yapıldığına dair Google’ın spesifik bilgilerini görebilirsiniz. Özellikle, anahtar kelime çalışması yürütürken ve sayfanızda hangi kelimeler odaklanacağınıza karar verirken, bu araç kesinlikle çok etkilidir.
Eğer AdWords hesabınız yoksa (bu aracın verilerine ful erişim için gerekli) Google Insights for Search, anahtar kelime trendlerini öğrenmenize ve bir kere de beş kelime grubuna kadar popülerliklerini karşılaştırabilmenize yardım eden bir diğer harika araçtır. Bu aracı, www.google.com/insights/search/ adresinden edinebilirsiniz.

Bu aracın sağladığı metrikler, o kelime veya kelime grubunuz için küresel arama sayısını yaklaşık olarak gösterir. Tabii bu metriğin ne kadar kesin olduğu belirsizdir ancak yine de bu seçmiş olduğunu anahtar kelimelerinizle ilgili size bilgi verir. SEO uzmanları bu aracı özellikle anahtar kelime seçimi yaptıkları süreçte karar verme aşamasında kullanırlar. Bu araç sayesinde bir kelimenin farklı varyasyonlarının ne kadar arandığını görebilirsiniz. Mesela, “müzik videosu” kelimesi “müzik videoları” kelimesinden 11,100,000 kez daha fazla aranmaktadır. Bu durumda ve daha birçoğunda, kelimeye bir çoğul eki eklemek çok büyük bir fark yaratacaktır. Özellikle özelliklerinde yer alan “Use Synonyms” yani “Eşanlamlıların Kullanma” seçeniğiyle anahtar kelimelerinizin eş anlamlılarını kontrol edip fikir edinebilrsiniz.

Google Webmaster Central: www.google.com/webmasters/ adresinden ulaşabileceğiniz bu aracın resmini aşağıda görebilirsiniz.

Google Webmaster Central, web sitenizin spesifik ayarlarını yapmanıza izin verirken, aynı zamanda Google’ın da sitenizi nasıl gördüğüne dair spesifik metrikleri de görebilirsiniz. Bu metrikler, link profili ayrıntıları ve takip edilme (crawling) istatistiklerini de içerir. Web uzmanları ve SEO uzmanları için çok önemli olan bu araç, Google’ın indeksindeki web sitelerinin bir kontrol panelidir. Domain taşıma, bölge seçeneğini ayarlama, ortak SEO problemlerini kontrol etme, link profillerini çözümleme ve önemli SEO verisini dışarıya aktarma gibi özelliklere de sahip olan bu araçlar seti SEO alanında oldukça kullanışlıdır. Her SEO uzmanının bu aracı temin etmesini tavsiye ederim. Böylece, web siteleri hakkında bir görüş elde edip, Google’ın o siteleri nasıl yorumladığını öğrenirler.

DASHBOARD-KONTROL PANELİ

Google Webmaster Tools’n Dashboard sistemi, sitenizin performansı hakkındaki aşağıdaki verileri göstererek kısa ve öz bir tablo çıkarır:

-En çok aranan sorgular

-Takip edilme hata türleri ve sayısı

-Sitenize yapılan linkler

-Anahtar Kelimeleriniz

-Site haritaları

Bu dashboard özelliği, sorunlu arama sorguları veya takip edilme hataları ve XML site haritalarınızın geçersiz olması gibi anormallikleri kısa süre içinde tespit edip önünüze koyar.

MESAJLAR

Google Webmaster Tools sayfasındaki mesajlar bölümünden, Google siteniz/sitelerinizle ilgili gerekli gördüğü uyarıları veya hatırlatmaları size yapar. www.google.com/webmasters/tools/home adresinden sol tarafta bu bölüme ulaşabilirsiniz.

Bu iki aracın özelliklerini şöyle özetlemek gerekirse;

Anahtar kelimelerin anlamlı rekabet gücünü görmek için Google AdWords Keyword Tool
Google’ın siteyle ilgili herhangi bir problem saptayıp saptamadığını kontrol etmek için Google Webmaster Central
Site için Google’a özgü ayarları değiştirmek için Google Webmaster Central
Kullanılabilir.

Google Chrome’da Kullanabileceğiniz 10 SEO Eklentisi

En çok tercih edilen arama motorlarından olan Chrome içeriğine ilave ettiği yepyeni donanım ve uygulamaları ile her geçen gün popülaritesini katlayarak yayılmaya devam ediyor. Rakipleri ile kıyaslandığında oldukça hızlı ve içerik zengini olması bakımından araştırma yapmak isteyenlerin başvuracağı ilk kaynak olma özelliğini taşıyor. Google aynı zamanda yaptığı eklentiler ile de sektörde ses getirmeye devam ediyor. SEO uzmanları için Google Chrome’u yakından takip etmek önemli. Bu bakımdan bu andaki gelişmelerden bahsetmek isteriz. Sizler için en etkili olarak nitelendirilen 10 Google Chrome eklentisini listelenmiş bulunuyoruz.

  1. Mozbar ile ilgilendiğiniz site için arama sonucu veya tarayıcı ekranlarında bulunan SEO değerlerini gözleyebilirsiniz.
  2. Check My Link sayesinde web sayfasındaki linklerin doğru çalıştığından emin olabilirsiniz. SEO için linklerin ne kadar vazgeçilmez olduklarından bahsetmeye gerek yok sanırız ki…
  3. Redirect Path Checker 301, 302, 404 ve 505 HTTP kodlarına yönlenme sağlayarak sayfanın içerisindeki linklerin listelenmesi sağlanmaktadır.
  4. Web Devoloper Web sitesinin daha hızlı bir şekilde kullanılabilmesini sağlayacak yüklenmesi gereken önemli bir eklentidir. Web Developer eklentisini Ropup gibi ek kodlamaların durdurulmasını sağlamak için de kullanmanız mümkündür.
  5. SEO For Chrome eklentisi ile ilgili sitenin SEO’ ya uygunluğunu kontrol edebilirsiniz. Kontrol sonuçlarının da  liste halinde sunulduğunu belirtelim.
  6. Shareaholic For Chrome eklentisi sayesinde sosyal paylaşım platformlarına ait olan linkler web sitenizde kullanılıyor olacaktır.
  7. Wordtracker Scout ilgili web sitesindeki kelime yoğunluğunun belirlenmesinde kullanılmaktadır. Kelime bazlı yapılacak olan analizlerde kullanılan en kullanışlı eklentilerden birisi olduğunu belirtmek isteriz.
  8. SEO Quake, Alexa sıralaması sayesinde birçok istatistik değere de ulaşılması mümkündür. Bunlar, Google arama motorunda indekslenmiş olan sayfa sayısı ve Pagerank değerlerinin bulunması gibi işlemlerdir.
  9. Fat Rank eklentisi size sitenizin yapılan aramalarda kaçıncı sıralarda olduğunu gösteren bir özellik olarak karşımıza çıkmaktadır.
  10. Source Kit eklentisi adeta kelime editörü görevini üstelenmiştir. Web sitesi içerisinde anlık olarak kodların düzenlemesini sağlayarak SEO uzmanını desteklemektedir.
 

Kitlelere Ulaşmanın Yolu Seo

Sitenizin tanıtımı adına arama motorlarında ilk sıralarda yer almak ya da ilk üç sayfada yer alabilmek çok büyük önem teşkil eder. Arama motoru optimizasyonu (SEO) burada devreye giriyor ve sitenizin arama motorları tarafından doğru bir şekilde anlaşılmasını sağlayıp daha iyi sıralardaki arama sonuçlarında görülebilmesine olanak sağlıyor. Arama motoru optimizasyonunu tamamladığınızda maliyetsiz bir şekilde kullanıcıları sitenize çekmiş oluyorsunuz. Böylece daha çok tanınır ve kolay ulaşılır duruma geliyorsunuz. Bu şekilde rakipleriniz karşısında da önemli bir avantaj sağlamış oluyorsunuz.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) sürekli yapılmalıdır ki yeterli verimliliği sağlanabilsin. Ayrıca SEO projelerinde yapılan değişiklerin etkilerini tam olarak görebilmek için yaklaşık üç hafta beklemek ve bu süre zarfından sonra değerlendirme yapmak projenin etkinliğini arttıracaktır. Sitenizin trafiğini arttırmak için öncelikle kaliteli içerik oluşturmalısınız. Bu içeriğin kullanıcılar için ne kadar faydalı olacağını tespit etmelisiniz. Bilgi verici URL’ler kullanmalısınız sitenizde kırık link olmadığına dikkat etmelisiniz. Açıklayıcı başlıklar kullanmanız da site trafiğinde hatırı sayılır bir artış sağlayacaktır.

Bunların dışında arama motorlarına farklı kullanıcılarınıza farklı içerikler sunmamalısınız. Şeffaflık her zaman size kazandıracaktır. Sağlıksız bağlantılar ile hızlı yükseliş sağlayan SEO firmalarından uzak durmanız sizin yararınıza olacaktır. Başta aldatıcı bir sıralama artışı olabilir ama sonrasında olduğunuz sırada tutunma şansınız olmayacaktır. Burada önemli olan çıktığınız sıralamada kalabilmenizdir. Kullanıcıları aşırı reklamlarla bunaltmamalısınız. Web siteniz bütün tarayıcılarla uyumlu olmalı mobil aygıt kullanıcılarını da hesaba katarak buna uygun çözümler üretmelisiniz. Kullanıcı trafiğini çekebilmek için siteniz güncel ve özgün olmalıdır.

Hiçbir zaman “black hat SEO” yani SEO hilelerine başvurmayın. Bu durum sitenizin arama motoru veritabanından kaldırılmasına neden olacaktır. Sabırlı olmalısınız. Dürüst bir şekilde belki hemen değil ama yavaş yavaş istediğiniz noktaya ulaşabilirsiniz. Son olarak arama motorlarının sitenize ziyaretçi göndermek için var olduğunu ve bütün bunların insanlara en iyi hizmet için olduğunu unutmayın.

Seo Teknikleri Nasıl Keşfedilir?

Arama motorları kendi sayfalarında arama motoru optimizasyonu için bazı bilgiler vermektedirler. Her arama motoru algoritmaları hakkında bilgiler verirken kullanıcıların bu algoritmalara nasıl ayak uyduracaklar konusunda da insanları bilgilendirmektedirler. Ancak arama motorlarının vermiş oldukları bu bilgilerin daha çok site içi SEO ile alakalı olduğunu söylemek gerekiyor. SEO için site dışı SEO’nun daha etkili sonuçlar verdiklerini söylemek gerekiyor. Rekabette belirleyici unsurlar daha çok site dışı SEO ile belirlenmektedir.

Arama motorları site dışı SEO konusunda herhangi bilgi paylaşımında bulunmamaktalar. Bu durumun en temel sebebi arama motorlarının kendi algoritmalarını açıkça söylemek istememesidir. Eğer algoritmalar belli olursa hem webmasterlar kötü amaçlın kullanabilir hem de rakip arama motorları bu algoritmaları kendileri uygulayabilirler.

İşte tüm bunlardan dolayı SEO çalışmaları daha çok SEO uzmanlarının deneme ve yanılma yöntemleri ile keşfettikleri bir durum haline gelmektedir. Ancak arama motorlarının en fazla önem verdikleri SEO çalışmalarının doğallığı kaybetmeyen ve arama motorları için değil ziyaretçiler için yapılmış olan faydalı SEOlar olduğunu söylemekte fayda var. Ancak arama motorlarının he yıl değiştirdikleri algoritmalarının patentlerini alarak diğer arama motorlarının bu algoritmaları uygulamalarının önüne geçmek istemeleri az çok algoritmalar hakkında insanların bilgi sahibi olmasını sağlıyor. Örnek olarak son alınan patentte eski backlinklerin yeni alınan backlinklerden daha etkisiz olacağı yönünde. Bunun anlamı güncel olarak SEO çalışması yapan sitelerin daha üstlerde yer alacağı şeklinde yorumlanabilir.

Ayrıca, Google’nin yeni backlink algoritması ile de daha uyumlu halde çalışabilmesi açısından yeni backlinkerin eskilerine göre daha etkili olduğu buradan çıkarılabilecek bir sonuç olabilir. İşte tüm bunlardan dolayı, SEO çalışmalarındaki vizyonun tam olarak belirlenebilmesi mümkün değildir: Ancak profesyonel ve tecrübeli bir SEO uzmanı, daha önceki tecrübelerini sitenize yansıtabilir.

Incoming search terms:

  • новости челябинск мир74

Etkili bir SEO Operasyonu başından itibaren nasıl oluşturulur

Merhabalar ; bir önceki “ Etkili bir SEO Operasyonu başından itibaren nasıl oluşturulur? ” bölümde çalışma yapacağınız web siteniz ve markanız için etkili bir şekilde sırasıyla nasıl operasyonları yönetmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Son olarak 4.madde olarak Twitter profilinizi oluşturun demiştik ve şimdi devam ediyoruz

5) Google Plus Sayfası Oluşturun

Google Plus bildiğiniz üzere 2011 yılının sonlarına doğru piyasaya sürüldü ve  2013 Ocak ayında açıklanan rakamlara göre 525 Milyon kullanıcı yer almaktadır.Bu da diğer sosyal metriklere nazaran öneminin ne denli olduğunu gözler önüne seriyor.

Öncelikle blogunuzun , markanızın ve ya şahsınız adına Google Plus sayfası açmakla başlayın.Bu konuda çok fazla detay vermek yerine bu işi step step anlatan bu yazıya ulaşabilirsiniz.

Daha sonra blogunuzun veya markanızın web sitesi adresini “Hakkında” kısmında ki alana giriş yapmanız ve daha sonra blogunuzu web sitenize bağlamanız için “Author Rank” kriterini uygulamanız gerekmektedir.Bu kriter hakkında bilgi almak için “Araştırma – Yeni bir değerlendirme kriteri: Author Rank” yazısını okuyabilirsiniz.

6) Bir PR ajansı ile anlaşın

Webrazzi , Marketing Türkiye , BrandAge gibi yetkili sitelerin linkleri her zaman kendi blogunuzun linklerinden daha fazla ağırlık teşkil edeceklerdir. Peki o halde, bu yetkili sitelerden nasıl link alacaksınız?

Bir PR ajansı ile anlaşın. Merak etmeyin  fazla nakdiniz yoksa  PR Serve gibi performans bazlı bir PR ajansı ile anlaşma sağlayabilirsiniz; bu durumda yalnızca sonuç elde ettiğinizde ödeme yaparsınız. Türkiye’de bu sektörde PrServe gibi çalışan ajansın varlığından malesef haberdar değilim eğer bildiğiniz varsa benimle paylaşırsanız sevinirim ama profesyonel olarak kurumsal işler yapan ve takip ettiğim desiBel Ajans ‘ı önerebilirim.

İşte PR ajansının odaklanması gereken noktalar:

Lansmanlar – yeni bir özellik veya hizmet sunduğunuzda, PR ajansının bu yeni konuyu kapsama alanına almasını sağlayın. Basının bu yeni özelliklerinizin veya hizmetlerinizin harikulade olduğunu düşünmelerinisağlamanın en kolay yolu budur.

Haberler – bağış toplama gibi büyük bir olay varsa basında yer almak kolaydır. Her zaman büyük siteler olmayabilir ama bu gibi konuları haber yapmayı seven birçok yetkili site vardır.

Misafir yazıları – iyi bir yazarsanız, her zaman misafir yazıları yazmak için atılımda bulunabilirsiniz. Bazı bloglar sizi geri çevirecektir ama denemeye değer.

Ropörtajlar – bir rock yıldızıysanız ropörtaj ayarlamak kolay olabilir. Ancak cafcaflı bir CV’niz yoksa, o zaman paylaşmak isteyebileceğiniz ilginç bir takım verilerle öne çıkın. Bir gazeteci, ilginç olduğunu düşünerek sizinle bir konuda ropörtaj yapmak istesin.

Yukarıdaki 4 taktiğin hepsi, size link inşa etmede yardımcı olacaktır ancak daha da önemlisi markanızın bilinirliğini yükseltecektir. İnsanlar işiniz hakkında bilgi sahibi olacak ve böylece daha fazla satış yapmaya başlayacaksınız.

7) Müthiş içerikler yazın

Blogging son derece güçlü bir yöntemdir. Aslında çoğu insan için de bir numaralı Network , PR ve Gelir sağlayan pazarlama kanalıdır ve son 5 yıldır da bu konumu değişmemiştir.

Bir blog açmalısınız çünkü kendi işiniz açısından harikalar yaratabilir. Çok kısa sürede mucizeler beklemeyin ancak müthiş şeyler yazıyorsanız bir yıl içinde blogunuz uçacaktır.

Blogunuza nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız blog yazıları yazma süreci ve yazıları ilerletme adlı yazıları araştırmaya başlayın.Örnek olarak size Fatmanur Erdoğan’ın bu konu hakkında yazmış olduğu yazıyıpaylaşmak isterim. İlerletme kısmına harfi harfine uymanız gerçekten çok önemli çünkü yazıların içeriğini ilerletemezseniz yazdıklarınız bir işe yaramaz. Ama ilerletirseniz, blogunuz  kendi web sitenizden daha fazla arama motoru trafiği almaya başlayacaktır.

Ben sizin yerinizde olsaydım ve karaladığım birkaç satırdan bir blog oluşturmam gerekseydi zamanımın bir kısmını yalnızca blog yazıları yazmaya ayırırdım.Çünkü bugünlerde herkes müthiş içerikler oluşturabiliyor. Piyasada boşluk olan nokta ayrıntılı rehberlerin eksikliği. Blogunuzun büyük bir kısmını kaliteli içerikler oluşturmaya harcayın ve profesyonel bir tasarıma sahip olması için gerçekten iyi para harcayın çünkü birçok şirket o kadar uğraşmayacaktır. İşte sizi rakiplerinizden ayıracak noktalar bunlardır.

8) Dönüştürme optimizasyonuna odaklanın

Dönüştürme optimizasyonu yalnızca son birkaç yıl öncesinde popüler olmaya başlayan bir konu. 5 yıl önce kimsenin ilgilendiği bir konu değildi ama şimdi herkes ilgileniyor.

Neden diye sorabilirsiniz. Artık trafik hiç olmadığı kadar pahalı ve sitenize bir ziyaretçi çekmenin ücreti de gittikçe yükseliyor. Sitenizi dönüştürmelere uygun olarak optimize ederek ileride harcamanız gereken parayı şimdiden yavaş yavaş harcamaya başlıyorsunuz.

Dönüştürme işlemine başlamadan önce her zaman ziyaretçileriniz arasında bir anket yapın. Böylece ziyaretçilerinizin neden ürünleri satın almadığını veya web sitesindeki hangi bölümleri karmaşık gördüklerini anlarsınız.Qualaroo gibi çözümler sayesinde anket sorularıyla uğraşmak zorunda kalmazsınız, çünkü bu çözümlerin dönüştürme optimizasyonuna uygun birçok şablonu bulunmaktadır.

Daha sonra bu verileri web sitenizde ne gibi değişikliklerin olduğunu belirlemek için kullanabilirsiniz. A/B testlerini uygularken bu testlerin istatistiksel açıdan önemli olmaları koşuluyla uygulanmalarına dikkat edin.

Yaptığınız testler dönüştürmelerinizi ciddi biçimde aşağı veya yukarı oynatıyorsa bu durum ziyaretçilerinizin bu gibi spesifik web öğelerine karşı hassas olduğu anlamına gelir. “Bu da iyi bir şeydir”.

Örneğin, eyleme çağırma texti üzerine a/b testi uygularsanız ve varyasyonlar ciddi biçimde aşağı veya yukarı oynamazsa bu durum insanların sizin eyleme çağırma textlerinize karşı pek hassas olmadıkları anlamına gelir. Dolayısıyla devam etmeli ve web sayfanızdaki “headline kopyası” gibi diğer öğeleri test etmelisiniz.

Birkaç A/B test fikri görmek isterseniz, aşağıdaki blog yazılarına göz atabilirsiniz:

– Türkiye’deki e-ticaret firmaları hangi A/B testing araçlarını kullanıyor?

– Neden A/B Testi Yapmalısınız?

– A/B Testi Nedir? A/B Test Araçları, Örnekler ve Kaynaklar

Sonuç

Sayfa içi optimizasyonu hakkındaki konuları atladığımı düşünebilirsiniz ama bu konular zaten ne olursa olsun bilmeniz gereken temel konular. Ben, herkesin odaklanmayı tercih ettiği konular yerine çok daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacak taktiklere odaklandım.

Bol ziyaretçi günler diliyorum

Her Şeyin Çözümü Sadece SEO Değildir

Arama motoru optimizasyonu konusunda hile yapanların sayısının eskisine oranla oldukça düşmüş olması bizim lehimize bir durum. Kestirme yollara başvuranlar ortadan yok oldukça oyun daha da ilginçleşmeye başlıyor. Birkaç makale okuyup bir de kaynaklarınıza güvendiniz mi Google oyununun hiç de zor olmadığını göreceksiniz. Elektronik ortamda işletmenizi geliştirmek istiyorsanız Aaron Wall, Barry Schwartz , Rand Fishkin ve Derek Edmond gibi SEO uzmanlarını kendinize rehber edinmelisiniz. İşin özü “SEO” teriminden korkmamakta ve sadece web sayfalarınızı optimize etmeye bel bağlamamakta.

Bizim izlediğimiz yol da pazarlama yapmak ve bilgilerimizin arama motorları açısından uygun ve dost canlısı olmasını sağlamak.

“Kurnazlıkla diğerlerinin önüne geçme” amaçlı izlediğiniz tuhaf uygulamalar sonucu Google sizin de tıpkı bu adam gibi ön plana çıkmanızı sağlar. Eminim ki bu adam nereye gitse gözler üzerinde oluyordur. Hatta birçok insan süper olduğunu da düşünüyordur ama hiç kimse onu örnek alıp, öyle görünmeyi hayal etmez. Sistemi atlatmaya çalışırsanız sizin de pek fazla dostunuz olmaz. Ancak böyle kişilerle dostluk kurabilirsiniz.Sadece SEO’ya önem vermekle yeterli sonuca ulaşamazsınız, bu nedenle beklentilerinizi yükseltin ve müşterilerinizi mutlu etmeye çalışın. SEO’nun amacı bir arama motoru örümceğiyle pazarlama yapabilmektir. HTML başlık etiketlerini oluştururken anahtar kelime araştırması yapmayı tabii ki atlamayın fakat insanların paylaşmayı isteyeceği ilginç bilgilere de yer vermeyi unutmayın.

Yukarıdaki grafik bizim yazdığımız arama motorları açısından dost canlısı olmayan bir içeriğin bir kısmını temsil ediyor. Anahtar kelime araştırmasını elbette yaptık ama bu blog yazısının bu kadar çok ziyaretçi çekmesinin asıl sebebi bilginin son derece paylaşılası olmasıydı. Bu blog yazısı gönderildiğinde aynı sektördeki başka bir web sitesi bunu alıp kendi kitlesiyle paylaştı.

SEO’ya takıntılı hale gelmek sizi çıldırtabilir. İşletmenizi destekleyen eğlenceli ve ilginç bir şeyler yaratın yeter. Eğer sonuç sayfalarında kesin çıkıyorsanız insanlara ev dekorasyonuyla ilgili fotoğraflar sunun veya evde kendileri yapabilecekleri uygulamalar önerin. İnsanların tek istediği aldatılmamaktır.

Google Panda Yeni Dillerde Aktif

Google Webmaster Central Blog‘dan Amit Singhal adlı bir “google dostu”nun açıkladığı habere göre “kaliteli siteler algoritması” ingilizce dışındaki dillerde de devreye konulmuştur. Açıklama şöyle:

“Aylardır Google kullanıcılarına arama sonuçlarında kaliteli siteleri göstermeye çalışıyoruz. Bu yılın erken dönemlerinde, Panda algoritma değişikliğini yayımlayarak Tüm dünyadaki İngilizce aramalrda değişikliklere gitmiştik. Bugün, kullanıcılara kaliteli arama sonuçları sunma çabasına algoritmayı diğer dillerde de etkinleştirerek devam ediyoruz. Bilimsel verilerimiz arama sonuçlarındaki iyileşmeyi tespit etti ve kullanıcıların Panda’ya tepkisi oldukça olumluydu.

Birçok dilde, bu değişiklik ortalama arama sonuçlarının 6-9% kadarını etkiledi. Bu Panda’nın ilk devreye girdiği zamandan biraz daha düşük bir oran, ki o zaman arama sonuçlarının %12′si bu durumdan etkilenmişti. Bu değişikliği hala denemelerin devam ettiği Çince, Japonca, Korece harici diğer bütün dillerde devreye soktuk.

Bu algoritma değişikliğinden etkilenen siteler için rehber olması amacıyla Google’ın kaliteli site algılaması ile ilgili bir dökümanımız var. Ayrıca birçok dilde yayın yapan, size tavsiyeler ve bilgiler verebilecek yayıncıların olduğu Webmaster forumlarımız var. Kullanıcılar için doğru şeyi yapıp, arama sonuçlarını iyileştirmek için çalışmaya devam edeceğiz.”

Sanal alemin kralı: “İçerik”

Son zamanlarda pek çok kişinin ağzına doladığı “içerik pazarlaması” gerçekten de satışları patlatıyor mu?

“Sözlü veya yazılı anlatımda verilmek istenen öz; düşünce, duygu ve imgelerin bütünü” olarak tanımlanan “içerik”, nasıl oldu da son yıllarda ürününü veya hizmetini satmak isteyenler tarafından “kral” ilan edildi?

Gündelik hayatımızın vazgeçilmezlerinden biri haline gelen internet ve mobil teknolojiler, pek çok konuda olduğu gibi satın alma kararlarımızı verirken de bizlere yol gösteriyor. Google’da arama yapmadan ürün almaz hale geldik. Karşılaştırmalı fiyat ve ürün özelliklerinin yer aldığı sitelerde, Facebook’da, Twitter’da, Youtube’da, forum sitelerinde veya bloglarda bahsedilen ve tavsiye edilen ürünler, herkesin gözdesi haline geliyor. Devamı Oku

Site Haritaları

Site haritası,XML formatında hazırlanan ve sitemize ait sayfaları listeleyen bir özel format metin dosyasıdır.Site haritası,arama motorlarına sitemize ait tüm sayfaları listelediği için özellikle çok sayıda sayfa içeren,dinamaik olarak oluşturulan sayfalardan oluşan sitelerin tüm sayfalarının index’lenmesi için arama motorlarına büyük kolaylık sağlamaktadır.

Site haritaları,sitemiz içerisindeki sayfalarımızı arama motorlarına listelerken URL,Priority,Change Frequency ve Last Chabge gibi bir takım açıklayıcı özellikleri içermektedir.Bunlardan biraz bahsedecek olursak;

urlset:Site haritasındaki URL kümesiyle ilgili tüm bilgileri kapsar.

Url:Sitemizin sayfa adreslerini göstermetedir.Tüm sayfa asreslerinin listelenmesi gerekmektedir.

Priority:Arama motoru robotları sitemizin sayfalarını ziyaret ederken onlar hangi sayfanın daha değerli ve daha önemli olduğu ifade etmek için İngilizce “Priority” denen öncelik sıramızı belirlemektedir.Bir Url’nin sitedeki diğer tüm url’lere göre önceliğini açıklar.Bu öncelik 1.0(Son derece önemli ) ile (hiç önemli değil) arasında değişebilir.Örneğin ,ana sayfamızın priority ,yani öncelik değerini 1.0 olarak girerken,iletişim sayfamızın öncelik değerine daha düşük bir değer atayabiliriz.

Change Frequency:Sayfalarımızın hangi sıklıklarda güncelleğini arama motorlarına belirlemek bi bakıma bir daha ne zaman sayfalarımızı ziyaret etmeleri gerektiğini ifade etmeye çalışmaktayız.Bunun için “change frequency” , yani sayfa değişim sıklığımızı doğru olarak atamalı ve arama motoru botları bu ifademize göre sayfalarımızı tekrar ziyaret ettiklerinde sayfa değişimi fark etmelidirler.Syda güncelleme aralığını always(HER ZAMAN) ,hourly(satlik),daily(günlük),weekly(haftalık),monthly(aylık),yearly(yıllık) ve never (hiç bir zaman) olarak atayabiliriz.Örneğin ,sürekli içerik güncellemsinde buluna bir haber sitesi için chabge frequency değerini “always” olarak atayabiliriz.Atadığımız sıklık derecesine göre arama motoru botları sayfa ziyaretlerimizde umdukları değişiklikleri rastlamazlar ise bir süre sonra sayfa ziyaretlerimizde umdukları değişikliğe rastlamazlar ise bir süre sonra bizim site haritamızda belirttiğimiz güncellleme sıklığı derecemize itibar etmeyecekler ve sadece sürekli sitemizi ziyaret etsinler diye sık aralıklar atadığımıza inancaklardır.Bu yüzden,tavsiyem sayfalarımız güncelleme sıklığını doğru olarak belirtmenizde yanadır.

Last Change:Sayfanın son değişim tarihini belitmekte olup site haritası içerisnde listelediğimiz Url’ler son değişim tarihine göre sıralanmalıdırlar.Böylelikle,arama motorları botları son değişim tarihine göre sayfalara önem verecektir.

Site haritası oluşturmak için tavsiye debilceğim program seftplus gsite Crawler Olcaktır.Programı indirmek ve programı ile ilgli daha fazla bilgi ulaşamk isterseniz http://gsitecrawler.com/en/download/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Site haritası oluşturamk için bilgisayarınıza bir bir program yüklemek niyetinde değilseniz

  • http://www.xml-sitemap.com
  • http://www.sitemapdoc.com

Adreslerininden yararlanabilirsiniz

Başarılı Bir Seo Çalışmasında 3 temel Şart

Kuşkusuz Google son yaptığı algoritma değişiklikleri ile başarı bir seo çalışması yapmanın en temel etkenlerinden birisi web sitenize gelen başarılı bir trafik yani ziyaretçilerden geçmektedir.Eğer tıklama başına ödeme yapıyorsanız (Pay-per-click-kampage) ya da satış kullanım başarı oranlı(Conversion Rates) ölçüyorsanız trafiğin en başarılı en önemli unusur olmadığını çabuk anlıycaksınız.

1-)Web Sitelerinizde Ziyaretçi Bazlı bir seo stratejisi oluşturmak için;

  • Mümkün olduğunca yazdığınız konun detaylarına ininsitenize giren kullanıcının yazdığınız  yada bulunduğunuz sektörler ile ilgli hiç bir şey bilmediğini düşünerek güzel ve özgün bir anlatım yapın
  • Web sitenize giren ziyaretçilerin sitenizde elinizden geldiğince çok dolaşmalarını ve çok vakit geçirmelerini hedefleyin
  • Sık sı olmasada hafta 1 web sitelerini güncellemeyi hedefleyinki devamlı sitenize gelen ziyaretçiler her sitenize girdiğinde yeni bir yazı veya bilgi ile karşılaşsın
  • Ücretli arama motoru reklamlarını kullanın,tanımlanan bir anahtar kelimede reklamlarını yayınlayarak sitenizin bilinirliğini arttırın.
  • Birleşik pazarlama yönetmelerini kullarak başka bir web sitesi çok ziyaretçi alan web sitenizin içeriği ile ilgli bloglardan reklam bannerlarından  periyodik aralıklarla reklam satın alın..
  • Kendi sektörünüz ile ilgli dizin sitelerine kayıt olmayı ihmal etmeyin böylece hem trafiğiniz hemde seo puanınız artıcaktır.
  • Eğer kendi branşınız ve sektörünüzde makale siteleri varsa bunlarda kendi web sitelerinizi sıkça tanıtın ve yorumlar yazın

En yüksek etkiyi görebilmek için ,mümkün olan her seçeneği kullanıp ,aynı zamanda yatırım geri dönüşümünü  ölçmelisiniz.

2-)Kullanımı Kolay Web Sitesi Tasarlayın

Sitenizi seo uyumlu bir kodlama ile ziyaretçilerin hedefine ulaşabilceği maksimum düzeyde kullanımı kolay ve bi okadar pratik yapın.Burda temel yapılan hata web masterların kendi siterinin kullanımı kolay görselerde insanlar içi durum böyle olmaya bilir.Sitenizde ziyaretçilerin nerede olduklarını belirten bir menü yapın ve kategori sıralamasına çok dikkat edin..Ziyaretçileriniz için seçenekleri en aza indirmeyi hedefleyin,kullanıcılara bir çok şey sunabilirsiniz ama onların sitenizde kalmalarının yegane sebepi aradıkları bilgi veya ürünü sizin sitenizde bulmasıdır.Bu sebeple ziyaretçilerinizin ne istediğinin iyi analizini yapın ve onlara direk istedikleri şeyi  vermeyi hedefleyin.

Uzun yıllar hizmet veren bir site iseniz ziyaretçilerinizi web sitenizin tasarımına alışmış ve kullanımı artık onlara kolay gelmiştir.Devamlı değişen web tasarımcıları ziyaretçilerinizi olumsuz yönte etkileyebilmektedir.

3-)Kullanıcı Yorumları

Tüketiciye göre hazırlanmış en güzel örnek verebilceğimiz sitelerden biri Amazon’dur.Bunun nedeni bir daha önce alışveriş yapmış bir müşterinin aldığını ürünü tavsiye edip onu anlatma gibi bir özelliği olması ve insanarın daha önceden alınan bir ürün ile ilgili başka birinin yorumunu ve görüşünü dinlemek sitemeleridir.

Ziyaretçiler sadece aradıkları bilgileri bulmakla yetinmez daha fazla ürün ve bu aşamadan sonra güven aramaktadırlar.Bu sebepe web tasarımlarınızı seo uyumlu ve olabildiğince kurumsal ve kaliti bir havada yapmaya özen gösterin.Firmanız işinde bir numara gösterilmelidir.

  • Ziyaretçileriniz size istedikleri zaman ulaşmak istiyceklerdir.Bunun için e-mail,online destek ve telefon numaralarınızı rahatlıkla ulaşabilcek bir şekilde konumlandırın
  • Ayrıntıya önem verin ürünüzün  her bir özelliğini tek tek anlatın
  • Müşterilerinize aydınlatıcı bilgiler sunmaktan çekinmeyin bu size olan güveni arttırıcaktır.