İnsanları etkilemek için sadece kelimeleriniz var!

Nasıl bir başlık atmalıydık? Ya da nasıl bir hikâye kurgulamalıydık sizlere bu yazıyı okutabilmek için? Madem okumak için tıkladınız o zaman size kaliteli bir içerik sunulması halinde bu yazının sonunu getirebileceğinizi gösterir.

Ülke olarak okuma konusundaki tembelliğimizi azaltmak için öncelikle yazının gözümüze yoğunlaştırılmış şekilde gelmemesi gerekir. O zaman güzel bir ipucu ile yazımıza başlayalım. Uzun yazılarınızın okunabilirliğini arttırmak için mutlaka alt başlıklar ve kısa paragraflar kullanın.

Günlük hayatımızda gerçekleştirdiğimiz anlatımlarda karşıdaki kişi ile sıralı bir konuşma yaşarken, internette sadece siz konuşursunuz. O zaman tek silahınız da kelimeler olur…

En Çok Tüketilen İçerikler

Ülkemizde en çok tüketilen içerikler SPOR alanında gerçekleşiyor. Bu durum açıkçası pekte şaşırtıcı değil. Davranışların takibinde ise sosyal medya uygulamaları kullanımı, online radyo dinlemek ve ücretsiz yazılım indirmek Türk internet kullanıcılarının yoğun davranışları arasında yer alıyor. 

Kimler Okuyor?

İçerik tüketimi konusunda %10’luk bir pay ile erkeklerin önde olması, bayanların %45’lik bir oranda kaldığı görülüyor. Okuyucu kitlesinin ise %60 oranında 16-34 yaş kitle tarafından tüketildiğini bir gerçektir.

Ayrıca erkek internet kullanıcıların reklam içermeyen metinlere daha yatkın olduğu detayını da paylaşmadan geçmeyelim.

Satın Almadan Önce İçeriğe İhtiyaç Duyuyorlar

Herhangi bir ürün olabilir. İnsanların alışveriş davranışları değiştikçe ürün alım süreçleri, araştırma süreçleri ile birlikte arttı. Peki, normal bir kullanıcı ürünü almadan önce nelere ihtiyaç duyuyor?

– Firma/Sitenin güvenilirliğine inandıracak içeriklere
– Ürünün kalitesini ve kullanışlılığını arttıracak içeriklere
– Kullanıcı tecrübelerine ve değerlendirme yorumlarına
– Tavsiye edilen bir ürün olup olmadığına
– En uygun fiyat garantisini sağlayan içeriklere

Hal böyle olunca firmalar içinde detaylı bir çalışma başlıyor.

Mükemmel İçerik Hazırlamak İçin 10 Altın Kural

– Başlık olabildiğince kısa ve içeriği yansıtan bir şekilde oluşturulmalıdır.

– İçeriğin oluşturulma sürecinden önce hangi konulara değineceğinizi başlıklar/alt başlıklar belirleyin ve anlatım sıralamasını sağlayın. Bu içeriğinizin bütünlüğünü ve akıcılığını sağlar. Tabi birde sizin konudan sapmanızı engeller.

– Yazım ve imla hatalarını sıfıra indirin. Bu konuda Office programlarından da yardım alabilirsiniz.

– Gereksiz cümle ve süslü kelimelerden kaçının. Verdiğiniz tüm bilgiler somut kanıtlara dayansın.

– İçeriklerinizde kendi tarzınızı oluşturun. Anlatım tarzınızı beğenen kişiler bir süreden sonra sizin sürekli takipçiniz olacaklardır.

– Metninizi mümkün olabildiğince 3-4 satırlık paragraflara bölün. Yoğun şekilde sıkıştırılmış yazılar göze zorlu bir metin olarak gelse de bu teknik sayesinde okunurluğu daha fazla arttırabilmeniz mümkündür.

– Önemli yerleri vurgulayın. İster altını çizin, ister üstünü, ister karalayın, ister farklı renkler verin fakat önemli yerleri mutlaka vurgulayın.

– Görseller ile zenginleştirin. Eğer mümkünse ücretli görseller ile kullanım haklarına sahip olun. Makalenin kalite oranını belirleyen bir faktörde ürünün görsel zenginliği/kalitesidir.

– Bilmediğiniz konularda içerikler oluştururken iyi araştırma yapın, değerli bilgileri toparlayarak içeriğinize serpiştirin. Bu detay sizi yazdığınız içerikte otoriter olarak gösterecektir.

– İçeriğinizi oluşturduktan sonra mutlaka baştan sona okuyun. Özeleştiri yaparak gerekli değişimleri gitmeniz, içeriği yayınladıktan sonra fark edeceğiniz hataların önüne geçilmesini sağlayacaktır.

İçeriklerinizin Kalitesini Anlamak İçin 3 İpucu

– Sayfada Kalma Süresi

İlgili içeriğinizde ziyaretçiler giriş yaptıktan sonra ne kadar süre sayfanızda kalıyor hiç incelediniz mi? Mutlaka incelemeniz gerekmektedir. Öncelikle içeriği kendiniz okurken zaman tutarak normalde olması gereken süreyi hesaplayabilirsiniz. İçeriğinizin kalitesi ziyaretçinin sayfada kalma süresi ile ölçülebilir.

– Site İle Etkileşim

Eğer ki alakalı içeriğiniz üzerinden sipariş, talep veya bir etkileşim alıyorsanız ziyaretçi/etkileşim oranları da size sağlıklı sonuçlar verebilmektedir.

– Sosyal Medya Etkileşimi

Yazılarınız sosyal medyada beğeniliyor, paylaşılıyor mu? Bu tarz kullanıcı davranışları almanız için gerçekten içeriğin hakkını vermeniz gerekmektedir. Özellikle ülkemizde çok fazla takdir görmeyen kaliteli içerik en azından emeğe saygı gösteren internet kullanıcıları ile etkileşim kurmanızı sağlar. 

Yazar hakkında Tüm iletileri göster

canercan98

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *