Etkili bir SEO Operasyonu başından itibaren nasıl oluşturulur

Merhabalar ; bir önceki “ Etkili bir SEO Operasyonu başından itibaren nasıl oluşturulur? ” bölümde çalışma yapacağınız web siteniz ve markanız için etkili bir şekilde sırasıyla nasıl operasyonları yönetmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Son olarak 4.madde olarak Twitter profilinizi oluşturun demiştik ve şimdi devam ediyoruz

5) Google Plus Sayfası Oluşturun

Google Plus bildiğiniz üzere 2011 yılının sonlarına doğru piyasaya sürüldü ve  2013 Ocak ayında açıklanan rakamlara göre 525 Milyon kullanıcı yer almaktadır.Bu da diğer sosyal metriklere nazaran öneminin ne denli olduğunu gözler önüne seriyor.

Öncelikle blogunuzun , markanızın ve ya şahsınız adına Google Plus sayfası açmakla başlayın.Bu konuda çok fazla detay vermek yerine bu işi step step anlatan bu yazıya ulaşabilirsiniz.

Daha sonra blogunuzun veya markanızın web sitesi adresini “Hakkında” kısmında ki alana giriş yapmanız ve daha sonra blogunuzu web sitenize bağlamanız için “Author Rank” kriterini uygulamanız gerekmektedir.Bu kriter hakkında bilgi almak için “Araştırma – Yeni bir değerlendirme kriteri: Author Rank” yazısını okuyabilirsiniz.

6) Bir PR ajansı ile anlaşın

Webrazzi , Marketing Türkiye , BrandAge gibi yetkili sitelerin linkleri her zaman kendi blogunuzun linklerinden daha fazla ağırlık teşkil edeceklerdir. Peki o halde, bu yetkili sitelerden nasıl link alacaksınız?

Bir PR ajansı ile anlaşın. Merak etmeyin  fazla nakdiniz yoksa  PR Serve gibi performans bazlı bir PR ajansı ile anlaşma sağlayabilirsiniz; bu durumda yalnızca sonuç elde ettiğinizde ödeme yaparsınız. Türkiye’de bu sektörde PrServe gibi çalışan ajansın varlığından malesef haberdar değilim eğer bildiğiniz varsa benimle paylaşırsanız sevinirim ama profesyonel olarak kurumsal işler yapan ve takip ettiğim desiBel Ajans ‘ı önerebilirim.

İşte PR ajansının odaklanması gereken noktalar:

Lansmanlar – yeni bir özellik veya hizmet sunduğunuzda, PR ajansının bu yeni konuyu kapsama alanına almasını sağlayın. Basının bu yeni özelliklerinizin veya hizmetlerinizin harikulade olduğunu düşünmelerinisağlamanın en kolay yolu budur.

Haberler – bağış toplama gibi büyük bir olay varsa basında yer almak kolaydır. Her zaman büyük siteler olmayabilir ama bu gibi konuları haber yapmayı seven birçok yetkili site vardır.

Misafir yazıları – iyi bir yazarsanız, her zaman misafir yazıları yazmak için atılımda bulunabilirsiniz. Bazı bloglar sizi geri çevirecektir ama denemeye değer.

Ropörtajlar – bir rock yıldızıysanız ropörtaj ayarlamak kolay olabilir. Ancak cafcaflı bir CV’niz yoksa, o zaman paylaşmak isteyebileceğiniz ilginç bir takım verilerle öne çıkın. Bir gazeteci, ilginç olduğunu düşünerek sizinle bir konuda ropörtaj yapmak istesin.

Yukarıdaki 4 taktiğin hepsi, size link inşa etmede yardımcı olacaktır ancak daha da önemlisi markanızın bilinirliğini yükseltecektir. İnsanlar işiniz hakkında bilgi sahibi olacak ve böylece daha fazla satış yapmaya başlayacaksınız.

7) Müthiş içerikler yazın

Blogging son derece güçlü bir yöntemdir. Aslında çoğu insan için de bir numaralı Network , PR ve Gelir sağlayan pazarlama kanalıdır ve son 5 yıldır da bu konumu değişmemiştir.

Bir blog açmalısınız çünkü kendi işiniz açısından harikalar yaratabilir. Çok kısa sürede mucizeler beklemeyin ancak müthiş şeyler yazıyorsanız bir yıl içinde blogunuz uçacaktır.

Blogunuza nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız blog yazıları yazma süreci ve yazıları ilerletme adlı yazıları araştırmaya başlayın.Örnek olarak size Fatmanur Erdoğan’ın bu konu hakkında yazmış olduğu yazıyıpaylaşmak isterim. İlerletme kısmına harfi harfine uymanız gerçekten çok önemli çünkü yazıların içeriğini ilerletemezseniz yazdıklarınız bir işe yaramaz. Ama ilerletirseniz, blogunuz  kendi web sitenizden daha fazla arama motoru trafiği almaya başlayacaktır.

Ben sizin yerinizde olsaydım ve karaladığım birkaç satırdan bir blog oluşturmam gerekseydi zamanımın bir kısmını yalnızca blog yazıları yazmaya ayırırdım.Çünkü bugünlerde herkes müthiş içerikler oluşturabiliyor. Piyasada boşluk olan nokta ayrıntılı rehberlerin eksikliği. Blogunuzun büyük bir kısmını kaliteli içerikler oluşturmaya harcayın ve profesyonel bir tasarıma sahip olması için gerçekten iyi para harcayın çünkü birçok şirket o kadar uğraşmayacaktır. İşte sizi rakiplerinizden ayıracak noktalar bunlardır.

8) Dönüştürme optimizasyonuna odaklanın

Dönüştürme optimizasyonu yalnızca son birkaç yıl öncesinde popüler olmaya başlayan bir konu. 5 yıl önce kimsenin ilgilendiği bir konu değildi ama şimdi herkes ilgileniyor.

Neden diye sorabilirsiniz. Artık trafik hiç olmadığı kadar pahalı ve sitenize bir ziyaretçi çekmenin ücreti de gittikçe yükseliyor. Sitenizi dönüştürmelere uygun olarak optimize ederek ileride harcamanız gereken parayı şimdiden yavaş yavaş harcamaya başlıyorsunuz.

Dönüştürme işlemine başlamadan önce her zaman ziyaretçileriniz arasında bir anket yapın. Böylece ziyaretçilerinizin neden ürünleri satın almadığını veya web sitesindeki hangi bölümleri karmaşık gördüklerini anlarsınız.Qualaroo gibi çözümler sayesinde anket sorularıyla uğraşmak zorunda kalmazsınız, çünkü bu çözümlerin dönüştürme optimizasyonuna uygun birçok şablonu bulunmaktadır.

Daha sonra bu verileri web sitenizde ne gibi değişikliklerin olduğunu belirlemek için kullanabilirsiniz. A/B testlerini uygularken bu testlerin istatistiksel açıdan önemli olmaları koşuluyla uygulanmalarına dikkat edin.

Yaptığınız testler dönüştürmelerinizi ciddi biçimde aşağı veya yukarı oynatıyorsa bu durum ziyaretçilerinizin bu gibi spesifik web öğelerine karşı hassas olduğu anlamına gelir. “Bu da iyi bir şeydir”.

Örneğin, eyleme çağırma texti üzerine a/b testi uygularsanız ve varyasyonlar ciddi biçimde aşağı veya yukarı oynamazsa bu durum insanların sizin eyleme çağırma textlerinize karşı pek hassas olmadıkları anlamına gelir. Dolayısıyla devam etmeli ve web sayfanızdaki “headline kopyası” gibi diğer öğeleri test etmelisiniz.

Birkaç A/B test fikri görmek isterseniz, aşağıdaki blog yazılarına göz atabilirsiniz:

– Türkiye’deki e-ticaret firmaları hangi A/B testing araçlarını kullanıyor?

– Neden A/B Testi Yapmalısınız?

– A/B Testi Nedir? A/B Test Araçları, Örnekler ve Kaynaklar

Sonuç

Sayfa içi optimizasyonu hakkındaki konuları atladığımı düşünebilirsiniz ama bu konular zaten ne olursa olsun bilmeniz gereken temel konular. Ben, herkesin odaklanmayı tercih ettiği konular yerine çok daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacak taktiklere odaklandım.

Bol ziyaretçi günler diliyorum

Yazar hakkında Tüm iletileri göster

canercan98

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *