CIO’nun 2015 ajandası

Kurumsal IT’yi yöneten liderler olan CIO’lar için oldukça zorlu bir yıl daha geride kaldı.

Özellikle güvenlik zafiyetleri, artan saldırılar ve kullanıcılardan gelen daha fazla özgürlük talepleri arasında sıkışıp kalan CIO’lar üstüne üstlük daralan bütçeleri ile daha verimli işler yapmaya çalıştılar. Daha ilk günlerindeki güvenlik haberleri gösteriyor ki 2015 şimdiden geçmişi aratacak ve CIO’ların başı yine hem iç hem de dış tehditler ile ağrımaya devam edecek. Teknolojik altyapı, güvenlik ve veri yönetim sistemlerinin operasyonda kullanılması birincil öncelik gibi görünse de CIO’ların da rolü ciddi anlamda değişiyor. Artık şirketlerinin karlılığından, çevikliğinden, daha yenilikçi ürünler geliştirmesinden sorumlu birincil yönetici haline geliyorlar. Ya da en azından işlerini bu şekilde değiştirmeliler, aksi halde diğer iş birimi yöneticilerinin gölgesinde kalmaya mahkûmlar. Bu çerçeveden baktığımızda, yenilikçi, kurumunu değiştirmeyi misyon edinmiş CIO’lar için 2015’de birçok fırsat var.

Kısa başlıklar halinde değinelim…

Büyük veriden büyük balığı yakalamak

Geçtiğimiz senelerde bolca konuştuğumuz büyük verinin artık gerçeğe dönüşmesinin vakti geldi. Verinin anlamlandırılması ve bu analizden iş birimlerinin faydalı çıkarımlar elde etmesi gerekiyor. CIO’lar bu sene hem kurum içerisinde biriken, hem de dışarıdan sağladıkları verinin kurumsal faydaya dönüşmesinde etkin rol oynamalılar. Bu sene büyük verinin anlamlaşmaya başladığı ve gerçekten de pazarlamanın, servis veya daha karlı işe süreçlerinin karar vericisi haline geldiğini göreceğiz.

Nesneler internette

Geçtiğimiz günlerde yabancı bir elektronik firması, dış kapılardaki gözetleme deliğinin akıllı telefonlar ile uyumlu kameralı versiyonlarını geliştirdi. Minik aparat sayesinde, kapınızın zilini çalan ile konuşabiliyor ve hatta kapı uyumlu ise uzaktan bile ona kapıyı açabiliyorsunuz. Şirketiniz çelik kapı, PVC pencere, kahve bardağı, saksı, merdiven ya da paspas üretiyor olabilir. CIO’lar nesnelerin interneti devrimini yakından takip edip, kurumun geliştirdiği bu ürünlerde farklılık sağlanabileceğini ve uluslararası pazarlarda fırsatlar oluşturulabileceğini keşfetmek zorundalar.

Tüketici oyuncakları

Oyun konsollarından bilekliklere, akıllı saatlerden uçan dronelara kadar tüketici için üretilmiş tüm ürünler aynı zamanda işletmeleri değiştiriyor. Akıllı gözlükler sayesinde barkod okunabiliyor, depo sayımları yapılabiliyor. Bileklikler sayesinde güvenlik, dağıtım, saha müşteri ilişkileri birimlerinin yerleri tespit edilebiliyor, hastaların durumu uzaktan kontrol edilebiliyor. Drone’lar oyuncak olarak çıktılar, önce film endüstrisi, şimdi ise lojistik sektöründe kullanım alanları bulundu. Ancak devasa antrepolarda, kampüslerde veya uzak ofislerde kullanılması pekâlâ mümkün. CIO’lar tüketici elektroniğini çok daha yakından takip edip, iş operasyonlarında nasıl kullanılabileceklerini araştırmalı ve CMO, COO gibi diğer iş yöneticileri ile beraber çalışarak farklı çözümler geliştirebilmeliler.

Dijitalden para kazanın

Dijital verinin önemi giderek artarken, kurumlar biriktirdikleri bu veriyi daha işe yarar bilgiye dönüştürmeleri gerekiyor. Bir otomobil üretim firmasının CIO’su, elde ettiği satış ve müşteri tercih bilgisini, bankalar veya farklı kuruluşlar için pazarlama verisine dönüştürüp yeni gelir modelleri yaratabilir. Kurumlar kendi operasyonları için biriktirdikleri bu verilerin, başka endüstrilerde ne gibi faydalar sağlayabileceklerini keşfedip, onlarla birlikte hareket edebilmenin ve yeni gelir modelleri yaratmanın peşine düşüyorlar. CIO’lar veriyi elde eden, saklayan ve anlamlandırılan kişiler olarak bu operasyonlara liderlik eden kişiler olmalılar.

Ve elbette 2015 ajandasına bol bol güvenlik, altyapı yatırımları, mobilite var. Ancak yukarıda saydığım başlıklar, CIO’nun değişen rolünde ne gibi öncelikleri olacağını özetliyor. Şimdiden kolay gelsin.

Yazar hakkında Tüm iletileri göster

canercan98

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *